Jeg har absolut ingen "grønne fingre" og jeg kan ikke lide at have fingrene i jord, men jeg ville ikke undvære min urtehave for noget i verdenen. Jeg kan godt lide at eksperimentere eller at prøve noget nyt- det lykkedes ikke altid men så må jeg prøve igen. Her et forsøg på at forspirre forskellige salater på vat. På billedet nedenfor ses frø af 4 forskellige slags: Rucola, Iceberg, Hovedsalat, Lollo Rosa
Allerede dagen efter kunne man se at frøene havde spirret.
På tredje dagen satte jeg de små spir i jorden, satte kassen på radiatoren og så gik det ellers stærkt. Se billedet nedenunder.
Da vejret stadig er meget ustabilt og vi stadig kan få nattefrost om natten har jeg taget kassen af radiatoren og sat den i vindueskarmen for at standse processen lidt.  For hvis jeg planter ud for tidligt vil de gå til.
Iceberg salaten har jeg ikke haft held med!!! Den er på 4 dagen ikke engang begyndt at spirre.....jeg må komme den i rent jord og se om der sker noget, hvis ikke så er det nok frøene som der er noget galt med.

Jeg har aldrig prøvet at forspirre, derfor syntes jeg det er lidt skægt at kunne følge med dag for dag hvordan planterne udvikler sig. Jeg har squash og tre slags bønner til at "gro" hjemme, så nu må vejret snart godt blive lidt bedre så vi kan begynde at få planterne ud i haven.
Opdateres løbende..........



Leave a Reply.