Picture
Så er bordet dækket til op til den aften, som store og små har ventet på. 
Som alle andre familier så har vi også traditioner. Vores er blandede eftersom det er to kulturer, to lande, og to religioner der mødes. Nogle er ældgamle mens andre er forholdsvist nyindførte.


Som du kan se på billedet så er der små pakker sat på glassene. Det er faktisk en nyindført tradition som kun er 3 år gammel hjemme hos os, og pakkerne har faktisk hele tre funktioner!!

1. De fungerer som bordkort
2. Det er den første pakke, vi pakker op meget tidligt på aftenen
3. De giver en god arbejdsfordeling senere på aftenen.


Picture
Som sagt så er pakkens første funktion "bordkort"

Dernæst fungerer den som en pakke. Når vi har spist hovedretten og sundet os lidt, så skal de første pakker åbnes. Jeg har nogle børn som viiiirkelig er spændte (!) og derfor fik jeg ideen med at man skal ikke vente så længe med at åbne den første pakke!

Og hvad er der så i pakken?? Den indeholder simpelthen en lille seddel men en tekst på. På hver eneste seddel er det en opgavefordeling af hvem skal tage af bordet, hvem skal vaske op, hvem skal hente gaverne op fra kælderen osv. osv. Så hvis jeg selv skal sige det så syntes jeg ideen er genial!!
Skulle du derude have andre ideer til hvad man kunne skrive på sedlerne og pakke dem ind så kom endeligt med dit bud!!

Til slut vil jeg blot ønske jer alle derude en rigtig Glædelig Jul. Jeg håber I vil få en fantastisk aften med jere kære
 





Leave a Reply.