Picture
Vi kan rigtig godt lide æg og vi spiser mange af dem. I weekenden når vi alle er samlet til morgenmad laver jeg gerne omelet med forskellige varianter af fyld. Denne er med ost og skinke og er en hurtig variant.
(den langsomme er hvor man pisker hviderne)

Til 1 omelet brugte jeg:
2 hele æg
3spsk psikefløde
salt, peber
lidt olie til stegning
En håndfuld skinke & revet ost.

Varm olien op i en pande med tefalbelægning til den er rygende varm. Imens piskes æggene grundigt sammen med et nip salt og lidt friskkværnet peber.
Massen kommes på panden, mens der piskes grundigt rundt med en gaffel. Skru ned for varmen til ca. halv styrke og efter ½ minut kom fyldet på, og steg omeletten færdig. Fold den ene halvdel over den anden lad den stege yderligere ca. 1 min. og anret den på en tallerken.
 
Det er vigtigt, at en omelet ikke får for meget, men bevarer en fugtig
overflade.

Det er en meget mættende "ret". Hvis du ved på forhånd at du ikke kan komme til at spise efter de faste tidspunkter, fx. hvis du skal ud at rejse så tag dig tid til at lave en omelet. Den mætter mange timer efter, og hvis man så også har lidt rejsefeber så ligger den ikke som en sten i maven.

Jeg laver den gerne til min søn inden han skal ud og spille fodboldkamp, den giver en god mæthedsfornemmelse & den giver ikke sidestik når han skal løbe.
Velbekomme :0)







Leave a Reply.