Picture
Jeg har i familien nogle "mænder" som er utrolig glade for smørrebrød. I år ville jeg overraske min mand med pålægskage til hans fødselsdag- og egentlig havde jeg bestemt at jeg ville bestille udefra.
Jeg fandt en i bilka- men der var jeg alt for sent ude, jeg skulle bestille 7-8 dage i forvejen!!!!!!????
Så hvad gør man når man har 110 andre ting at gøre dagene op til fødselsdagen? Man finder nødløsninger!

Jeg fik min bager til at bage en bund :-) kom hjem med den og gik i gang med at pynte. Og det færdige resultat smagte bare pragfuldt!

Hvis du går i gang med at lave pålægskagen selv så gør dig selv nogle overvejelser om hvad du og dine gæster kan lide af pålæg.
Hvor meget pålæg du selv vil lave, og til sidst tænk på hvordan de skal placeres på bunden, så du f.eks. ikke har to madder med agurk eller rødkål lige efter hinanden.
Du skal beregne rigtig meget pålæg til sådan en fætter. Ca. 4 skiver pr stk.

Den her var ikke spor billigere at lave selv, men følelsen af at jeg selv har lavet (næsten) det hele er bare fantastisk. Det er fedt når gæsterne værdsætter dit arbejde, og kommer med rosende ord som wouwwww den er flot, eller ej den hjemmelavede rullepølse smager bare fantastisk.




Leave a Reply.