Når vi er ude at rejse, tager vi gerne på KFC og spiser. Maden er velsmagende og findes ikke mange steder i Danmark. I dag da jeg havde taget kyllingebryster ud af fryseren kom mig og min mand til at tænke på KFC mad, det er også snart sommerferie, derfor også denne tanke.
Jeg har nævnt at jeg kan lide at lave mad som man kan købe "i byen" derfor kommer min opskrift og version af hvordan man laver velsmagende kylling som hos "KFC".
500 g kyllingebryst skåret i mindre stykker, eller underlår eller vinger
1 æg
½ dl mælk
5-6 store spsk. hvedemel kommes i en frysepose og  blandes med ½ tsk. salt, samt peber & cayennepeber efter smag
Knust cornflakes

Pisk æg og mælk sammen i en skål og kom kyllingestykkerne heri.
Kom dem herefter i posen med mel og krydderier, luk for posen og vend den godt rundt så melet fordeler og sætter sig på kyllingerne.
Læg kyllingestykkerne på en tallerken/bagepapir eller lign. og lad dem stå tildækket i 10 min så melet kan tørre lidt.
Læg herefter kyllingestykkerne i æggeblandingen og vend dem i cornflakes.

Steg dem i friture eller i en gryde med olie i 8 min for bryststykker og vinger, samt 12-15 min for underlår. Server med fritter, salat, flutes eller lignende.



Leave a Reply.